Andas

Syre är livsviktigt för din kropp och en optimal andning är naturlig, avslappnad och djup. Då masserar diafragman dina inre organ vilket hjälper din cirkulation, kommunikation, pH-värde och självläkning.

Andningen fungerar automatiskt men många behöver bli mer medvetna om sin andning och förbättra den.

Det finns en uppsjö andningsövningar enklast är att träna på att förlänga sina in och utandningar. De vi sett ger bäst resultat är:

1.       Att träna på att förlänga din in och utandning samtidigt som du fokuserar på ditt hjärta och något kärleksfullt vilket skapar inre harmoni i kroppen. Det är bra att kunna andas in på 5 sekunder eller mer och ut under lika lång tid. Denna intervall kan sedan tränas upp och förlängas.

2.       Yoga andnings övningen:    1  *  4  *  2 kan också ge bra resultat-   Andas in genom näsan i en tidsenhet, håll andan i 4 och andas ut i 2. Om du till exempel andas in i 4 sekunder, håller du andan i 16 sekunder och andas sedan ut i 8 sekunder. På detta sätt syresätter du kroppen och kan uppleva dig mer fokuserad och koncentrerad.

Andningsövningarna kan med fördel göras 1-3 gånger per dag 2-5 minuter eller längre om du så önskar.

Copyright © 2017 KILMANINSTITUTET AB